Guide

Kom i gang med automatisk print rekvisita bestilling
Denne veiledningen hjelper deg med å komme igang på med en ny konto og konfigurere automatisk rekvisita bestilling. Følg trinnene nedenfor for å sikre at forsyningsordrer blir levert til riktig sted.
Hvis du ikke har tilgang til Prisume, vennligst kontakt din leverandør for å registrere deg som bruker. Fortsett deretter med trinnene som er beskrevet nedenfor.
Vi anbefaler å følge prosedyren i anbefalt rekkefølge.
Onboarding-prosess for en ny konto
Etter Onboarding
Fraktetiketten | Når nye enheter oppdages | Introduksjon til Equipment Dashboard / Report |
Hvis enhetene er frakoblet | Sjekker siste bestillingsdato / Track and Trace |
Logg inn på Prisume slik at du ser menyen reflektert som i skjermbildet nedenfor. Hvis du opererer med ulike grupper av kunder, må du velge (klikke på) en gruppe før du klikker på "New customer". Senere kan du enkelt flytte rundt på kunden ved å klikke på "Associate".
Klikk på "New customer" og fyll ut alle felter inkl. adresser, land osv.
Dersom kunden ønsker å få tilgang til data kan dette enkelt gjøres ved å aktivere "End customer module" som da åpner en meny på venstre side som heter "Team" Dersom en kunde (sluttbruker) allerede er opprettet, og du ønsker for å gi sluttkunden tilgang, bruk følgende trinn:
Trinn 1: Naviger til kundekontoen i venstremenyen og klikk deretter på de 3 vertikale prikkene for å gå inn i konfigurasjonen.
Trinn 2: Klikk "Team" i panelet på venstre side.
Hvis du ikke ser menyen "Team" så gå til "Settings" - "Edit information" og aktiver "End customer access" og klikk på lagre, og gå tilbake til trinn 2.
Trinn 3: Klikk "New" i øvre høyre hjørne og skriv inn nødvendig informasjon. Velg "Full" i "Can view"- innstillingene og klikk på lagre. Ta med en valgfri tekst om nødvendig. Linker støttes.
Kunden har nå mottatt en invitasjon per post. Hvis han ikke har mottatt den, be om å sjekke spam-mappen. Den sendes fra app@3manager.com.
Før du installerer The Data Collector, anbefales det at du legger inn de relevante IP-områdene der skriverne er installert.
Kundens IT-administrator vil motta nødvendig informasjon som skal legges inn under innstillinger - The Data Collector. (En Data Collector genereres automatisk når en kunde opprettes. Ekstra Data Collector kan enkelt installeres ved behov og dersom kunden har flere separate nettverk).
Vi anbefaler å bruke feltene nedenfor da du enkelt kan kopiere IP-områder fra Excel.
Avhengig av om du eller din kunde utfører installasjonen kan du velge mellom flere alternativer.
1. Last ned direkte fra applikasjonen ved å klikke "download" i øvre høyre hjørne.
2. Send en installasjonsmail til en kontaktperson som deretter kan installere The Data Collector.
3. Besøk https://www.3manager.com/download og last ned versjonen du ønsker direkte. Husk å kopiere lokasjons-ID fra din Prisume-konto online eller via e-post.
Kunden skal nå ha mottatt en installasjonsveiledning og en e-post for tilgang til en nettportal hvor du kan laste ned og installere datainnsamleren. Dette vil skanne nettverket ditt innenfor de angitte IP-områdene og begynne å overvåke skriverne slik at Prisume oppdager tonernivåene og alarmene.
Etter at du har lastet ned The Data Collector, dobbeltklikker du på installasjonsfilen og følger veiledningen. Når installasjonen er fullført, vil du bli bedt om en ID som er inkludert i e-posten du mottok, samt online hvor den kan kopieres.
For å sikre at tonere og annet tilbehør sendes til riktig sted, er det viktig at Prisume «kjenner» alle adresser og mulige avdelinger. Under "Innstillinger" er det en meny som heter "Konto". Sjekk at adresse, postnummer, by og land er riktig fylt ut.
Ved avdelinger med ulike leveringsadresser, gjenta ved å klikke "Settings" og velg "Avdelinger" og deretter klikke "New Department".
Når du legger til flere avdelinger, må adresser, postnummer, by, land fylles ut på samme måte som ovenfor. Kryss av i boksen merket "Supplies delivery address" ved siden av adressen som rekvisita skal leveres til.
TIPS: Hvis du har mange avdelinger, kan du klikke på "Download" for å motta en Excel-fil som skal fylles ut (eller kopiere/lime inn fra et annet eksisterende ark) og deretter importere den tilbake til Prisume.
Nå er det på tide å koble skriverne med sine respektive avdelinger. Dette gjøres enkelt ved å klikke på "Dashboard" og deretter "Devices". Scroll ned til listen over skrivere. Det anbefales at du velger "Default"-visningen.
Marker enhetene som tilhører avdelingen du ønsker å koble sammen og velg avdelingen fra rullegardinmenyen "Associate department". Skriver og rekvisita vil bli koblet sammen som vises på listen. MERK! Rekvisita til skrivere uten vedlegg til avdeling, sendes til adressen angitt under "Settings -> Account".
Hvis du har delt dine avdelinger med unike IP-områder kan disse spesifiseres og skriverne vil automatisk kobles til avdelingen i henhold til deres IP-adresse. Hvis en skriver manuelt er tilordnet en annen avdeling, vil den forbli der.
For å sikre riktig prising for rekvisita artikkelen er det viktig å kartlegge enhetene til riktig BID. Dette gjøres på kontonivå og er en viktig del av onboarding-prosessen.
Gå til interessekontoen og klikk på de 3 vertikale prikkene for å gå inn i menyene.
Gå til "Settings - BIDs" og klikk på "New" eller klikk på navnet på et eksisterende bud for å gå inn i konfigurasjonen.
- Skriv inn BID-ID (Obligatorisk - Kontakt Despec hvis du ikke har BID-ID.)
- Legg til valgfri beskrivelse
- Legg til utløpsdato
- Klikk "Save"
Neste trinn er å legge til enheter i BID.
- Klikk "Add Printer" og bruk filteret til å søke eller klikk fra listen
- Klikk "Add"
- Klikk på "Close" når enhetene er kartlagt
Du har nå lagt til enheter i et BID. For å fjerne enheter, gå til BID-innstillingene, klikk på navnet på BID’et du vil endre.
Klikk deretter på antall enheter som er kartlagt eller "Click to view" og en liste utvides. Klikk på det lille søppelbøtteikonet for å fjerne enheter.
Som et siste trinn må du merke enhetene som " Managed " for å bli lagt til leverandørens automatiske leveringstjeneste for rekvisita.
Dette gjøres nesten på samme måte som i punkt 3, men her velger du ganske enkelt " Manage"-knappen og fortsetter som i trinn 3.
Gå til "Dashboard -> Settings" og rull ned til listen over skrivere. Velg "Default view", hvis den ikke allerede er synlig. Merk enten "All Printers" (med ett klikk) eller velg skriverne du vil gjøre "Active". Trykk deretter på " Manage"-knappen.
Da er du ferdig! Konfigurasjonen er nå fullført, og du er klar for automatisk levering av rekvisita.
Etter Onboarding
Hvis en enhet er merket som enten offline eller pensjonert i Prisume, men den er online på kundesiden, kan det skyldes flere årsaker. Vennligst følg feilsøkingsveiledningen nedenfor før du kontakter support:
Kjører The Data Collector?
Klikk på "Account - Settings - Data Collectors" og sjekk om det står "Just now" i siste rapport. Hvis den ikke kjører, er ofte alle enhetene offline. Start eller installer The Data Collector på nytt om nødvendig.
Er IP-adressen til skriveren inkludert i oppdagelses-IP-områdene?
Sørg for at IP-adressen er inkludert i innstillingene for IP-oppdagelse, som gjenspeiler skriverens siste kjente adresse. Hvis IP-adressen er utenfor gjeldende område, oppdater innstillingene for å inkludere det nye området for neste oppdagelsessyklus. Hvis IP-adressen er riktig, men problemene vedvarer, kontroller med kunden om IP-adressen er endret på nettstedet deres.
For å sikre at nye enheter oppdaget på kundestedet er riktig konfigurert anbefaler vi å sette opp et varsel som informerer om at en ny enhet er oppdaget. Dette vil sende en e-post med en lenke til den nye enheten. Følgende prosess bør gjøres:
-
Er enheten tilordnet riktig avdeling (hvis brukt)
-
Er delenumrene ok?
-
Bør enheten tilordnes et BID for å sikre riktig prising?
-
Merk enheten som administrert hvis den skal bestille rekvisita
Kundens navn på fraktetiketten vil vises med navnet du har gitt kunden i Prisume.
Hvis skriveren er tilknyttet en avdeling, vil avdelingsnavnet vises på samme linje som kundenavnet. For eksempel, hvis skriveren er plassert i "Sales Department" hos selskapet "Customer ABC", vil fraktetiketten vise følgende: "Customer ABC - Sales Department."
Hvis data er fylt ut for tagger, plassering, bygning og etasje på enhetsnivå, vil disse vises i " Requisition"-feltet på fraktetiketten.
For kunder med mer komplekse leveringsordninger kan det være lurt å fylle ut disse feltene.
Når en rekvisita bestilling er plassert, registreres ordredataene (dvs. datoen den ble sendt til Despec) i Prisume. En spor og spor-lenke vil være tilgjengelig senere. Dette betyr at Prisume informerer deg når bestillingen er sendt til Despec. For detaljert forsendelsesinformasjon, må du kontakte Prisume.
For forhandlere anbefaler vi å bruke Supplies Dashboard og bruke filtre, for eksempel enhetens IP-adresse, for å søke etter enheten. Dette vil gi en oversikt over alle bestillinger, erstatninger og gjeldende rekvisita status.
Skriv inn enhetens IP-adresse (eller annen skriver informasjon) i Supplies Dashboard for å finne enheten. Klikk deretter på "Orders"-fanen for å se bestillinger fra de siste 90 dagene. Du kan justere tidsperioden i filtermenyen øverst til høyre.
I "Order"-fanen finner du bestillingsdatoen (når den sendes til Despec) og i "Tracking" vil du ha en lenke til den faktiske statusen for rekvisita leveransen.
En annen måte å sjekke siste bestillingsdato er ved å navigere til den spesifikke enheten og klikke på IP-adressen for å se enhetsjournalen. Den siste bestillingsdatoen vises i delen for forsyningsindikatorer. Hvis du har gitt begrenset tilgang til Prisume for sluttkunden, anbefales denne visningen for dem. For partnere anbefaler vi å bruke rekvisita-dashbordet.
Sporinformasjonen vil være tilgjengelig på rekvisita indikatorene.